مفهوم تونر پوست و فواید آن

مفهوم تونر پوست و فواید آن - لوبیس

مقدمه

پوست نقش مهمی در حفظ سلامتی و زیبایی و داشتن حس خوب به خودمان داد. باید در نظر داشت که افراد زیادی دغدغهٔ داشتن یک‌ پوست سالم و یکنواخت دارند. از جمله محصولاتی که می‌توانند ما را در رسیدن به پوستی سالم و درخشان یاری گر کنند، تونر است. تونر یکی از محصولات پوستی است که برای بهبود آماده‌سازی پوست برای دریافت دیگر محصولات مراقبتی آماده می‌کند. در این مقاله، به بررسی مفهوم تونر پوست، کاربردها و فواید آن، نحوه استفاده صحیح و ترکیبات مؤثر در تونرها پرداخته خواهد شد.

مفهوم تونر پوست چیست؟

تونر پوست یک محصول مراقبت از پوست است که پس از پاکسازی پوست با محصولات شستشو مانند صابون یا شوینده صورت و فوم شستشو، استفاده می‌شود. هدف اصلی تونر را می‌توان متعادل‌کردن  pH  پوست دانست؛ بعد از شستشوی پوست، pH آن تغییر می‌کند و برای متعادل‌سازی و تسکین آن نیاز به استفاده از تونر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، پوست را آماده جذب آبرسان و مرطوب‌کننده‌ها و محصولات مراقبت پوستی دیگر می‌کند.

فواید تونر چیست؟

  • تنظیم مقدار چربی پوست

تونرها انواع مختلفی دارند. بعضی از تونرها دارای خاصیت کنترل چربی (سبوم) اضافی و پاکسازی چربی هستند. این ویژگی خاص برای افرادی که با مشکل پوست مستعد آکنه و چرب هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

  • پاک‌کننده عمیق پوست

 تونرها پاک‌کننده‌های عمیقی هستند و می‌توانند ذرات گردوغبار، آلودگی‌های محیطی و سایر آلودگی‌های موجود در پوست را پاکسازی کنند.

  • کاهش اندازه منافذ پوست

 استفاده منظم از تونر می‌تواند منافذ پوست را کوچک‌تر کند وآن ها را به حداقل برساند؛ بنابراین استفاده از تونر باعث بهبود ظاهر پوست و یکنواختی سطح پوست‌پوست می‌شود. اگر پوست شما به‌اصطلاح پرتغالی و دارای منافذ باز است، تونر می‌تواند بسیار کارساز باشد.

  • آماده‌سازی پوست برای استفاده از دیگر محصولات مراقبتی

 استفاده از تونر می‌تواند پوست را آماده کند  برای مراحل بعدی روتین مراقبت از پوست مانند آبرسان و مرطوب‌کننده و محصولات ضد پیری و اثربخشی محصولات پوستی را افزایش دهد. استفاده از آبرسان باید بر روی رطوبت ناشی از تونر یا آب استفاده شود تا تأثیر آن را چندبرابر کند.

  • احیاء و تقویت پوست با استفاده از متدهای مؤثر

بعضی از تونرها دارای ترکیبات مغذی و آنتی‌اکسیدان و دیگر مواد موردنیاز برای یکنواختی و درخشندگی پوست هستند که می‌توانند به تقویت و بهبود ظاهر آن کمک کنند. این ترکیبات می‌توانند علایم پیری را کاهش دهند و پوست را لطیف و به سلامت آن کمک کنند.

بعضی از تونرها با استفاده از مواد آبرسان مانند هیالورونیک اسید که در آنها به‌کاررفته است به آبرسانی پوست و تسکین آن کمک می‌کنند. پس اگر پوست خشک و دهیدراته دارید استفاده از این تونرها به‌شدت پیشنهاد می‌شود.

ممکن است برایتان مفید باشد که از لوبیس‌مگ بخوانید: آبرسانی پوست چیست و چه فایده‌ای دارد؟

طریقهٔ استفاده از تونر و جایگاه آن در روتین مراقبت از پوست

استفاده از تونر در روتین پوستی به‌شدت پیشنهاد می‌شود؛ چون استفادهٔ مکرر و منظم آن به بهبود پوست کمک شایانی می‌کند.

  • در ابتدایی‌ترین مرحله پوست خود را پاکسازی کنید: پوست را با استفاده از محصولات شستشوی مناسب شستشو دهید. اگر از مواد آرایشی استفاده می‌کنید قبل از شستشوی پوست از میسلار استفاده کنید تا پاکسازی به‌درستی انجام پذیرد.
  • اکنون از تونر استفاده کنید: مقدار مناسبی از تونر را روی یک پنبه تمیز بریزید و به‌آرامی آن را به روی صورت خود بکشید.
  • پوست خود را ماساژ دهید: با استفاده از پنبه  تونر را به طور یکنواخت روی صورت خود پخش کنید. از زدن تونر به نواحی اطراف چشم‌ها و لب خودداری کنید. اکنون می‌توانید مراحل بعدی مراقبت از پوست خود را انجام دهید.

ترکیبات مؤثر در تونرها چیست؟

  • اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید سالیسیلیک

این ترکیبات نقش مهمی در ازبین‌بردن سلول‌های مرده، کنترل جوش و آکنه، و کنترل ترشح سبوم پوست دارند.

  • گلیکولیک اسید

 این ماده برای درخشان کردن و ترمیم پوست، کاهش چین‌وچروک و کمک به تولید سلول‌های جدید مؤثر است.

  • عصاره‌های گیاهی

عصاره گیاهانی مانند آلوئه‌ورا، چای سبز و آووکادو که در برخی تونرها به کار می‌رود برای تسکین، آبرسانی، و تغذیه پوست مؤثر هستند.

  • آنتی‌اکسیدان‌ها

استفاده از ویتامین‌هایی مانند C، E و B5 برای حفاظت از پوست در برابر آسیب‌رادیکال های آزاد، پیری زودرس و تسکین و ترمیم آن مفید هستند.

نکته‌ای درباره استفاده از تونر

باید به این مورد، توجه داشته باشید که  تونر را مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید و طرز استفاده از آن را باتوجه‌به دستورالعمل که برند آن داده است، رعایت کنید همچنین، توجه داشته باشید که هر فرد و هر نوع پوست ممکن است به محصولات به‌کاررفته در تونر واکنش نشان دهد؛ چون ممکن در برخی از تونرها الکل به‌کاررفته باشد، پس حتماً تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنید. در صورت بروز هرگونه تغییر یا التهاب، استفاده از محصول را متوقف کنید و با پزشک مشورت کنید.

کلام پایانی

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد تونر با پاکسازی عمقی و تعادل PH پوست در بهبود و احیاء پوست نقش بسیار مهمی دارد. ما در لوبیس به شما کمک می‌کنیم بهترین تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنید و از داشتن یک‌پوست سالم و درخشان لذت ببرید. ما را در لوبیس مگ دنبال کنید تا آگاهی خود را از پوستتان بالا ببرید.

امتیاز شما

میانگین: / 5. تعداد:

بدون ستاره! اولین نفر باشید!

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *