تراول‌ماگ چیست و چه کاربردی برای ما دارد؟ + [انواع آن]

تراول‌ماگ چیست و چه کاربردی برای ما دارد؟ + [انواع آن]

مقدمه

تراول‌ماگ یا به همون معنی تحت الفظی، لیوان سفری، نوعی ظرف برای سرو نوشیدنی های گرم و سرد می‌باشد که نیاز داریم این دما را برای ساعاتی نگه داریم؛ وظیفه این کار بر دوش استیل درون تروال‌ماگ است که این کارو برای ما انجام میده. این تروال‌ماگ طرح های متفاوت  برای کارایی های مختلف داره که قراره باهم به اندازه نیازمون راجبشون بدونیم.

انواع استیل موجود در تراول ماگ

استیل های موجود در تراول‌ماگ، اکثراً ۳۰۴ و ۳۱۶ هستش، استیل ۳۱۶ کیفیت بالایی داره به طبع باید سرکیسه رو بیشتر براش شل کرد؛ استیل 304 و استیل 316 هر دو حاوی 16 تا 18 درصد عنصر کروم هستند. استیل 304 به طور متوسط حاوی 9 درصد نیکل است، در حالی که استیل 316 به طور متوسط حاوی 12 درصد نیکل است. نیکل عنصری است که در برابر زنگ زدگی به شدت مقاوم است. استیل 304 به دلیل خواص مکانیکی عالی، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر حرارت بالا، پرکاربردترین استیل مقاوم در برابر حرارته. استیل 316 دومین استیل پرمصرف بعد از 304 است. ویژگی‌های اصلی استیل 316 این است که در آن مقاومت اسیدی و قلیایی و مقاومت در برابر دمای بالا، قوی تر از 304 است. عمدتاً در صنایع غذایی و تجهیزات جراحی استفاده می‌شود. تفاوت عمده بین استیل 304 و 316 در ترکیب شیمیایی آن است که 316 حاوی مقدار قابل توجهی مولیبدن (یک عنصر شیمیایی با نماد Mo) است. محتوای مولیبدن بالاتر در استیل 316 مقاومت به خوردگی(زنگ زدگی) را بالا می‌برد. اگه بودجه شما محدودیت نداره و داری کش فراوان هستید، پیشنهاد ما به شما یه تراولماگ با استیل ۳۱۶ هستش. اما اصلا نگران نباشید چون استیل ۳۰۴ کاملا توی بازار خودش رو به مشتری ها ثابت کرده و با بودجه ی همه میتونه کاری برای ارائه داشته باشه؛ استیل ۳۰۴ میتونه با طراحی یه ماگ مناسب، دمای نوشیدنی شما رو حتی تا ۴ ساعت هم حفظ کنه! پس هردو استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ موجود در بازار از کیفیت خوبی برخوردار هستن و میتونید بدون وسواس انتخاب کنید.

تراول ماگ ها دارای چه حجمی هستن؟

یه تراول ماگ استاندار حدود ۵۰۰ سی‌سی یعنی همون نیم لیتر گنجایش داره اما در بازار ما میتونیم تراول‌ماگ هایی با حجم های متفاوت پیدا کنیم که از ۴۵۰ میلی لیتر تا تا ۲ لیتر هم گنجایش دارن.

انواع تراول ماگ

باید تراول‌ماگمون رو بسته به استفاده ای که داریم انتخاب کنیم ، اگر مصرف دمنوش یا چای شما بالاست، بهتره از تروال ماگی استفاده کنید که دارای صافی باشه. یا اگر کوهنوری می‌کنید بهتره از تراول‌ماگ های دوجداره استفاده کنید. اگر تراول‌ماگ را در کیف دستی یا کوله پشتی حمل می‌کنید، بهتره به ضدنشت بودن تراول‌ماگتون توجه کنید.

چطوری از تراول ماگم نگهداری کنم؟

نگهداری تراول‌ماگ یکی از مواردی است که بعد از خرید ماگ مسافرتی باید بهش توجه کنیم. با یه برسی کوچیک متوجه شدیم که تولید کنندگان برندهای برتر موارد زیر رو برای نگهداری و افزایش طول عمر تراول‌ماگ پیشنهاد کرده‌اند.

 • تراول ماگ را از یخ خشک یا مایعات گازدار در حد امکان پر نکنید.

 • مایعات داغ را تا دو سانتی متری درب تراول ماگ پرکنید. سعی نکنید لبریز شود.

 • در ماکروویو یا فر و ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

 • بعد از استفاده از تراول ماگ، با آب بشویید و خشک کنید. از خیساندن آن برای مدت طولانی خودداری کنید.

 • ممکن است در هر لیوان استیل ضد زنگ، پس از گذر زمان لکه‌های قرمز رنگی بوجود آید. اگر چنین چیزی را مشاهده کردید، می‌توانید آن را به مدت 30 دقیقه در آب گرم با سرکه رقیق بخیسانید و سپس کاملا تمیز کنید.

کلام اخر

به صورت کلی، برای خرید یه تراول‌ماگ مناسب به کیفیت کار ، جنس متریال استفاده شده، نوع قفل تراول‌ماگ و … توجه کن و ماگ مناسب خودت رو انتخاب کن تا کارایی ماگ همونی باشه که انتظارشو داشتی ♥

امتیاز شما

میانگین: / 5. تعداد:

بدون ستاره! اولین نفر باشید!

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *