علت سیاهی و چین‌ و چروک دور چشم + [5 روش‌ درمان خانگی]

علت سیاهی و چین‌ و چروک دور چشم + [5 روش‌ درمان خانگی]

مقدمه

چشمان تأثیر زیادی در جذابیت و گیرایی چهره دارند. تیرگی دور چشم و چین‌وچروک آن باعث ایجاد چهره‌ای خسته و پیر می‌شود.سیاهی دور چشم یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که افراد با آن روبه‌رو می‌شوند. این مشکلات معمولاً به علل مختلفی نظیر پیری، عوامل ژنتیکی، کمبود خواب و عدم مراقبت مناسب از پوست مربوط می‌شوند و به طور معمول جای نگرانی ندارد و مشکل پزشکی خاصی وجود ندارد؛ اما این حلقه‌های تیره ممکن است شما را مسن‌تر نشان دهد یا ظاهر ناخوشایندی برای اغلب افراد داشته باشد.

آیا شما به دنبال علت ایجاد گودی زیرچشم و درمان آن هستید؟ اگر ظاهر این تیرگی در اطراف دور چشم برای شما ناخوشایند است و به دنبال روشی خانگی برای درمان و علل ایجاد آن هستید این مقاله از لوبیس مگ را از دست ندهید. ما در اینجا هستیم برای افزایش آگاهی شما از پوست خود و زیبایی و درخشش بیشتر شما. اگر به دنبال زیبایی سلامت پوست خود هستید، در این مقاله از لوبیس مگ، همراه ما باشید.

علت سیاهی و چین‌ و چروک دور چشم 5 روش‌ درمان خانگی تصویر 1

علل سیاهی و چین‌وچروک دور چشم

علل زیادی برای سیاهی و چین‌ و چروک دور چشم وجود دارد. در صورت آشنایی با علت ایجاد این تیرگی‌ها درمان مناسب آن را می‌توان در پیش گرفت.

  • پیری: با بالارفتن سن، پوست تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و به علت کندشدن متابولیسم سلول‌های پوستی، کاهش کلاژن و تولید چربی پوستی، پوست این ناحیه نازک و شل می‌شود و باعث ظهور سیاهی چین‌وچروک در این منطقه می‌شود.
  • عوامل ژنتیکی: برخی افراد به علت وجود عوامل ژنتیکی، به میزان بیشتری احتمال‌داشتن سیاهی چین‌وچروک دور چشم دارند. در این افراد تولید ملانین و پیگمانتاسیون دچار اختلال می‌شود.
  • زیاده‌روی در استفاده از گوشی و لپ‌تاپ: قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور آبی ناشی از گوشی همراه باعث بروز سیاهی دور چشم می‌شود. استفاده بیش از حد از این ابزار باعث خستگی چشم و پف و سیاهی زیر چشم می‌شود.
  • سبک زندگی و عوامل محیطی: استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و استفاده از لوازم آرایشی سنگین در اطراف چشم، آلودگی هوا، کمبود خواب، عدم ورزش،  کمبود آب بدن و برخی از بیماری‌ها باعث ایجاد تیرگی در ناحیهٔ دور چشم می‌شوند.
  • عدم مراقبت مناسب از پوست: اهمیت استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده‌ها و محافظت مناسب از پوست در برابر آفتاب و عوامل آسیب‌رسان محیطی را نمی‌توان نادیده گرفت. عدم رعایت این موارد می‌تواند باعث ظهور سیاهی چین‌وچروک دور چشم شود. به این نکته توجه داشته باشید از ضدآفتابی استفاده کنید که مناسب استفاده دور چشم باشد. چون بعضی از ضدآفتاب‌ها مناسب استفاده در اطراف دور چشم نیستند. حتماً برای دور چشم خود از روتین مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : ضدآفتاب و اهمیت استفاده از آن برای پوست

بهترین درمان سیاهی و چین‌وچروک دور چشم

  • ماساژدرمانی: ماساژدادن ملایم و اصولی در اطراف چشم باعث افزایش خون‌رسانی به این ناحیه از سلول‌های پوستی و ایجاد الاستینه و لیفتینگ می‌شود.
  • استفاده از محصولات ضد پیری دور چشم: استفاده از محصولات تخصصی که برای پیشگیری و درمان تیرگی و چین‌وچروک دور چشم می‌توان استفاده کرد. انواع ویتامین‌ها و هیالورونیک اسید و رتینوئیدهای به‌کاررفته در این محصولات می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

شما می‌توانید برای خرید بهترین کرم دور چشم با کیفیت اصل به فروشگاه لوبیس مراجعه کنید.

  • انواع لیزر و جراحی: در برخی از موارد استفاده از لیزرها می‌تواند در روشن‌کردن و کمک به لیفتینگ دور چشم مؤثر باشد. انرژی حاصل از لیزر باعث تجدید  سلول‌های پوستی می‌شوند. در موارد شدید می‌توان جراحی را مرحله نهایی درمان دانست. توجه داشته باشید که لیزر  و جراحی  باید  توسط یک پزشک متخصص پوست انجام گیرد.
علت سیاهی و چین‌ و چروک دور چشم 5 روش‌ درمان خانگی تصویر 2

بهترین درمان خانگی برای سیاهی و چین‌وچروک دور چشم

استفاده از ماسک‌های خانگی یک روش طبیعی و اقتصادی  برای رفع تیرگی دور چشم و چروک است. استفاده از ماسک‌های خانگی باید مداوم باشد. در اینجا سعی می‌کنیم ماسک‌های خانگی برای سیاهی و چین چروک دور چشم معرفی کنیم. توجه داشته باشید  که قبل از استفاده از این ماسک‌ها از حساسیت‌زا نبودن آن  برای پوست خود مطمئن شوید و صورت خود را خوب بشویید.

  • ماسک خیار: خیار یک آبرسان طبیعی است و باعث مرطوب کردن دور چشم و شفافیت آن می‌شود. می‌توانید خیار را برش داده و در زیر چشم خود به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید و سپس با آب خنک بشویید. این ماسک ساده به روشن‌کردن ناحیه دور چشم کمک شایانی می‌کند.
  • ماسک سفیده تخم‌مرغ: سفیده تخم‌مرغ دادای مواد مغذی و پروتئین است و برای کمک به ترمیم دور چشم مؤثر است و باعث سفت‌شدن پوست می‌شود. برای درست‌کردن این ماسک کافی است که یک سفیده تخم‌مرغ را جدا کرده و آن را خوب بزنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه به ناحیه زیر چشم خود بزنید وسپس با آب ولرم بشویید.
  • ماسک آلوئه‌ورا: آلوئه‌ورا دارای خواصی از جمله کمک به بهبود و کاهش التهاب و آبرسانی پوست است. برای درست‌کردن این ماسک ژل داخل یک برگ آلوئه‌ورا را جدا کرده و در زیر چشم قرار دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.
  • ماسک چای سبز: ماسک چای سبز با آنتی‌اکسیدان‌های قوی که در خود دارد باعث بهبود ظاهر چین‌وچروک و تیرگی دور چشم می‌شود. برای درست‌کردن این ماسک ابتدا مقداری چای سبز را در آب جوش بریزید و بعد از خنک شدن با یک پنبه، آب آن را به پوست زیر چشم خود به‌صورت ضربه‌ای بمالید. بعد از 15 تا 20 دقیقه انتظار با آب ولرم یا خنک بشویید.

اکنون به معرفی برخی ترکیبات مؤثر در درمان تیرگی و چین‌وچروک دور چشم در جدول زیر می‌پردازیم.

ترکیبات مؤثرتوضیحات
رتینولریتینول (ویتامین A) باعث ترمیم، تولید کلاژن و کمک به تجدید سلول‌های دور چشم و بهبود تیرگی و چین‌وچروک دور چشم می‌شود.
کرم دور چشم حاوی ویتامین Kویتامین K با تقویت عروق خونی باعث کاهش التهاب و تیرگی دور چشم می‌شود. استفاده از این محصولات بهتر است طبق نظر پزشک انجام شود.
سرآمیدها و هیالورونیک اسیداین مواد با آبرسانی فوق‌العاده‌ای که دارند باعث جوانی و شادابی پوست می‌شوند و تیرگی و چین‌وچروک دور چشم را بهبود می‌بخشند.
کافئینیکی از ترکیباتی که در بهترین کرم دور چشم استفاده می‌شود، کافئین است. این ماده با تسریع خون‌رسانی باعث تغذیه سریع‌تر سلول‌های دور چشم و بهبود عروق خونی می‌شود و تیرگی دور چشم را بهبود می‌دهد.
ترکیبات مؤثر در درمان تیرگی و چین‌وچروک دور چشم

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم آگاهی شما را از پوست خود بالا ببریم. شما می‌توانید برای پیشگیری از پیری و تیرگی دور چشم خود از محصولات متنوعی استفاده کنید. در مقالات بعدی لوبیس سعی می‌کنیم به بررسی بهترین کرم‌های دور چشم بپردازیم و آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. همراه ما در لوبیس باشید تا با آگاهی از پوست خود، پوستی درخشان داشته باشید.

امتیاز شما

میانگین: / 5. تعداد:

بدون ستاره! اولین نفر باشید!

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *