آبرسانی پوست چیست و چه فایده‌ای دارد؟

آبرسانی پوست چیست و چه فایده‌ای دارد؟ - لوبیس

مقدمه

اگر می‌خواهید پوستی جوان، شاداب و درخشان داشته باشید، باید مطمئن شوید پوستتان از کم‌آبی رنج نمی‌برد. پوست ما برای داشتن ظاهری شفاف و شاداب و لطیف، نیازمند آبرسانی است. زمانی که پوست ما کم آب است ظاهری کدر دارد و دچار چین‌ و چروک‌های زودرس می‌شود، همچنین پوسته‌پوسته شدن، قرمزی و التهاب و لکه‌هایی متمایل به قهوه‌ای در آن مشاهده می‌شود. طبق نظر متخصصین، پوست‌های دهیدراته خاصیت ارتجاعی کمتری دارند و پوست در قسمت‌های زیر چشم تیره و دارای خطوط ریز است. تمامی پوست‌ها نیازمند یک آبرسان در روتین پوستی خود هستند. آبرسان‌ها جزء جدایی‌ناپذیر یک مراقبت پوستی تخصصی به شمار می‌روند.

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که آبرسانی به پوست‌هایی مستعد آکنه و چرب، کمک شایانی می‌کند، پوست دهیدراته سبوم بیشتری را تولید می‌کند، همچنین آبرسانی به پوست التهاب پوست را کاهش می‌دهد و در درمان آکنه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.در مقاله‌های قبلی لوبیس‌مگ دربارهٔ پوست‌های مستعد آکنه و چرب بیشتر صحبت کردیم.

چگونه پوست خود را آبرسانی کنیم؟

ابتدا باید به دلایل داخلی بدن خود توجه کنیم. خوردن میوه و سبزی‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد (میوه‌هایی مثل مرکبات، هندوانه، آووکادو، آجیل‌ها و سبزی‌های تازه). استفاده از غذاهایی که شامل امگا 3 هستند را افزایش دهید تا مقدار این ویتامین در حد مورد نیاز در بدنتان موجود باشد. استفاده از مواد غذایی که  شامل ویتامین C هستند نیز بسیار کمک کننده هستند.

آب بنوشید

نوشیدن آب بسیار مهم است تا رطوبت‌رسانی به پوست از درون بدن انجام شود. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا تاثیر آن را در جوانی و شادابی پوست خود ببینید. آب حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری است که برای سلامت پوست لازم است. با نوشیدن آب این مواد معدنی و ویتامین‌ها به پوست می‌رسند و باعث تغذیه و تقویت پوست می‌شوند. این امر می‌تواند به بهبود و ترمیم بافت پوست کمک کند.

از آبرسان ها استفاده کنید

از کرم‌ها و سرم‌های آبرسان استفاده کنید. محصولات تخصصی در این زمینه وجود دارند که با متدهای روز دنیا درخشندگی و شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهند. در صدر این مواد هیالورونیک اسید است که تا چندین برابر آب را جذب می‌کند و یک آبرسان فوق‌العاده به شمار می‌رود. شاید گلیسیرین برای شما کمتر شناخته باشد؛ اما این ماده نیز به‌ شدت آبرسان است و جالب است بدانید که غیر کمدون‌زا است و پوست‌های چرب نیز می‌توانند از این ماده با خیال راحت استفاده کنند. بهتر است از موادی استفاده کنید که سد دفاعی پوست را قوی می‌کنند. سرامیدها نیز با خاصیت ترمیم‌کنندگی بالایی که دارند می‌توانند بسیار مؤثر واقع شوند. پانتنول و اوره نیز از موادی هستند که برای آبرسانی پوست مفید هستند.

از لایه‌بردارها کمتر استفاده کنید

لایه‌بردارها می‌توانند برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده برای آبرسانی بهتر مفید باشند؛ ولی اگر احساس دهیدراته بودن دارید به علت حساس‌بودن پوست نباید با آن خشن برخورد کرد، پس باتوجه‌ به نیاز پوستتان کمتر از لایه‌بردارها استفاده کنید. چون لایه‌بردارها پوست را خشک می‌کنند و چربی آن را کاهش می‌دهند. حتماً بعد از آن به‌شدت پوست را آبرسانی کنید از محصولات آبرسان استفاده کنید.

از ماسک‌های آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید

 استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده یک یا دو بار در هفته می‌تواند به پوست کمک کند تا رطوبت خود را حفظ کند. ماسک‌های حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند آلوئه‌ورا، عسل، یا اسانس‌های گیاهی می‌توانند به آبرسانی و درخشندگی پوست را کمک کنند.

از گرفتن دوش طولانی و آب داغ بپرهیزید

حمام طولانی پوست را خشک می‌کند و روغن‌های ضروری پوست را از بین می‌برد، پس مدت‌زمان دوش‌گرفتن خود را کاهش دهید و با آب ولرم دوش بگیرید. آب خیلی گرم به پوست آسیب ‌زده و باعث پیری آن می‌گردد.

از ضدآفتاب استفاده کنید

استفاده از محصولات ضدآفتاب با فیلتر مناسب می‌تواند از پوست در مقابل نور خورشید و اثرات خشک‌کننده آن محافظت کند. در رابطه‌ با ضدآفتاب و فواید آن در لوبیس‌مگ بحث شد.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی و به‌موقع به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را بهبود بخشد و روند بازسازی و ترمیم پوست را تسریع کند. همچنین ورزش‌کردن نیز می‌تواند برای پوست کمک‌کننده باشد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با تأثیرات و فواید آبرسان ها بیشتر آشنا کنیم. آبرسان را می‌توان دو بار در روز و قبل از آرایش نیز استفاده کرد. گنجاندن آبرسان در روتین روزانه پوست بسیار مهم است. در مقاله‌های بعدی در لوبیس‌مگ به معرفی بهترین برند آبرسان و مقایسه آن‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین آبرسان را برای خود پیدا کنید. همراه ما در لوبیس باشید.

امتیاز شما

میانگین: / 5. تعداد:

بدون ستاره! اولین نفر باشید!

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *