بهترین روتین‌های مراقبتی از پوست های آکنه دار

بهترین روتین‌های مراقبتی از پوست های آکنه دار

مقدمه

درمقاله قبل درباره‌ پوست های آکنه دار بیشتر صحبت کردیم. در اینجا می‌خواهیم درباره ی انتخاب روتین مناسب برای اینگونه نوع پوستی بیشتر بدانیم. در انتخاب محصولات پوستی برای روتین خود باید توجه داشته باشیم که از محصولات غیر کمدون زا و فاقد چربی استفاده کنیم.

با توجه به تنوع محصولات موجود ممکن است مقداری گیج کننده باشد، اما نیازی به صرف هزینه و محصولات بسیار متنوع نیست فقط باید یک روال مراقبت از پوست روزانه ر ا انتخاب کنید. مواد و متدهای متفاوتی برای استفاده وجود دارد که باید با آنها آشنا شویم.ما در لوبیس به شما کمک میکنیم بهترین روتین مراقبت ازپوست های آکنه دار را داشته باشید.کنار ما باشید.

در محصولات ضد آکنه به دنبال چه موادی باشیم ؟

  • بنزوِیل پراکساید

دارای خواصیت از بین بردن باکتری های روی پوست است همچنین به از بین بردن پوست های مرده کمک میکند.

  • اسید سالیسیلیک

نوعی لایه بردار است وبه از بین برن پوست های مرده و پاک کردن منافذ کمک شایانی میکند. سالیسیلیک اسید باعث کاهش التهاب پوستی میشود و در درمان جوش های سرسیاه موثر است.

  • آلفا هیدروکسی AHA

نوعی لایه بردار است که باعث از بین بردن سلول های مرده پوست، کاهش التهاب و تحریک پوست جدید میشود.

  • گوگرد

به از بین بردن سلول های مرده کمک میکند. گوگرد باعث کاهش سبوم پوست می شود و خواص ضد باکتریایی دارد.

  • آداپالن

به باز کردن منافذ پوست کمک میکند و باعث جلوگیری از ایجاد جوش جدید می شود. آداپالن یک رتینوِئید موضعی است . رتینوِئیدها بر پایه ی ویتامین َA  هستند و باعث جلوگیری ازپیری پوست می شوند.

  • اسید آزلائیک

دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و به جلوگیری از تجمع کراتین و بسته شدن منافذ پوست می پردازد.

  • ویتامین C

یک انتی اکسیدان قوی و ضد التهاب و قرمزی است.

  • روغن درخت چای سبز

از برگ درخت چای سبز تهیه می شود. طی تحقیقات صورت گرفته درصد یکسان از اسانس چای سبز می تواند به اندازه ی بنزوئیل پراکساید روی جوش صورت موثر باشد. اما روند تاثیر آن نسبت به سایر مواد شاید کند تر باشد.

البته هیالورونیک اسیدها ، سرامید ها و نیاسیدآمیدها نیز برای تقویت سد دفاعی پوست و کمک به ترمیم وتسکین پوست موثر هستند.

مراحل روتین مناسب برای پوست های آکنه دار

  • پوست خود را بشویید

در ابتدایی ترین مرحله ی روتین پوست آکنه دار باید پاکسازی پوست انجام شود اما باید توجه داشت که تحریک پوست با مواد پاکسازی قوی باعث تشدید علائم میشود. پس باید در ابتدا یک شوینده ملایم استفاده کنید.اگر میخواهید از شوینده های حاوی یک ماده ضد آکنه مثل اسید سالیسیلیک و دیگر موادی که در بالا ذکر شد استفاده کنید باید در انتخاب ضد جوش های موضعی دقت کنید تا به تحریک بیش اندازه پوست نپردازید.اگر جوش های التهابی دارید، از شوینده های حاوی روغن درخت چای سبز هم میتوانید استفاده کنید.

پوست خود را یک تا دوبار مثلا صبح وشب بشویید. از شستن بیش از حد پوست خود خودداری کنید.روش شستشوی صورت هم به اندازه ی انتخاب شوینده درست اهمیت دارد. حتما با ملایمت پوست خود را شستشو دهید و از استفاده از وسایل خشن وتحریک زا برای شستشو بپرهیزید.

 قبل از شستشوی پوست با شوینده به این نکته توجه کنید که اگر آرایش روی پوست خود دارید از یک میسلارواتر مناسب برای پاکسازی استفاده کنید و این کار را با یک پد نرم و به آرامی انجام دهید.

  • از تونر استفاده کنید

بعد از شستشوی پوست ممکن است هنوز هم مقداری آلودگی روی پوست صورت وجود داشته باشد از تونرهای مناسب پوست چرب یا حاوی هیالورونیک اسید برای کاهش خشکی پوست در این مرحله میتوان استفاده کرد تا منافذ پوست کاملا پاکسازی شوند.

از آن جا که پوست های چرب و جوش دار مستعد منافذ باز هستند تونر میتواند کمک کننده باشد.

  • استفاده از ضد جوش ها

ضد جوش های استفاده شده باید به صورت موضعی استفاده شوند و حاوی مواد ضد التهاب و ضد باکتری باشند.درمان های بدون نسخه ممکن است تا شش ماه زمان نیاز داشته باشدو حتما به عوارض جانبی آن ها باید دقت شود .متخصصان پوست می توانند دارو های ضد جوش قوی تری تجویز کنند.

  • از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از محصولات ضد آکنه باعث تحریک پوست و لایه براری آن میشوند و با پاکسازی پوست از چربی آن را خشک وکم آب میکنند، بنابراین استفاده از یک آبرسان و مرطوب کننده میتواند باعث التیام پوست شود. در انتخاب این محصولات به برچسب فاقد چربی و غیر کمدون زا دقت کنید. همچنین هیالورونیک اسید به محافظت از کلاژن پوست کمک میکند.

  • از ضد افتاب استفاده کنید

برای داشتن پوست سالم حتی در خانه هم از ضد آفتاب استفاده کنید. چون پوست لایه برداری میشود، نسبت به نور خورشید بسیار حساس است و عوارضی مانند لک شدن جای جوش ها و بر جای ماندن اسکار ناشی از آن را میتواند در پی داشته باشد.در انتخاب ضدآفتاب دقت کنید که محصولی بر پایه آب و ترجیحا مناسب پوست های جوش دار و فاقد چربی انتخاب کنید. ضدآفتابی که استفاده میکنید باید حس سنگینی روی پوست ایجاد نکند و سبک باشد.

در لوبیس مگ حتما بیشتر درباره ی ضدآفتاب ها صحبت خواهیم کرد.

سخن پایانی

در این بخش سعی کردیم با روتین مناسب پوست های مستعد آکنه آشنا شوید و از همه مهمتر موثرترین مواد در درمان آکنه را تا حدود زیادی بشناسید. البته تمام روتین ها نیازمند استمرار و صبر و حوصله و انرژی مثبت هستند.در بخش های بعدی لوبیس مگ به مقایسه محصولات مناسب پوست های آکنه دار و برند های مطرح و خوب در ایران و جهان خواهیم پرداخت تا بهترین محصولات پوستی را با صرف هزینه و وقت کمتر بشناسید و انتخاب کنید. در این راه برای داشتن پوستی بهتر کنار هم خواهیم بود.

امتیاز شما

میانگین: / 5. تعداد:

بدون ستاره! اولین نفر باشید!

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *